lördag 2 januari 2010

Annandag nyår

Lördag eller som jag ser det annandag nyår. Nyårsdagen brukar försvinna för mig och 2010 års variant var inget undantag även om jag tog det väldigt lugnt på nyår. Men jag kan börja från början:

Jag firade nyårsafton i Lidköping med goda vänner, god mat, trevlig lägenhet och lite barhäng också. Tyvärr hade jag glömt kameran men några bilder finns på facebook. Jag var dock väldigt trött och off kanske man kan säga, och lyssnade mest på de andras samtal. Även om detta är en ovanlig roll för mig på fest var det väldigt trevligt.

Det var väldigt halt så färden mot torget och 12-slaget gick sakta, som tur var hade vi våra tutor att roa oss med. Har aldrig firat nyår inne i Lidköping förut så det var en ny upplevelse och vi stod väldigt strategiskt och bra för fyrverkerierna, har nog aldrig njutit så av ett fyrverkeri förut. En stor bonus med detta nyåret var att jag fick höra Einar M-B läsa Tennysons nyårsdikt. Jag har inte träffat Einar på flera år och det var ännu längre sedan jag faktiskt pratade med honom. Skoj att han har det bra i alla fall.

Men trots en lugn kväll och tidig hemgång var jag ändå trött på nyårsdagen, vaknade vid 9 och var sedan vaken till 11 då jag somnade om, resten av dagen myste jag med Buffan. Jag surfade, läste den otroligt bra bokserien Darkside, tyvärr slutade den alltför spännande och jag har ingen aning när nästa bok kommer ut.

Det snöade fluffiga snöflingor hela dagen och Buffy ville väldigt gärna leka i snön men jag var för trött så hon fick leka själv.

Idag kommer mina brorsdöttrar hit och vi ska testa mitt wii och annat trevligt. Ikväll ska jag besöka Tallgatan för en uppdatering och planering inför nästa Depeche Mode-konsert.

Inga kommentarer: