måndag 12 juli 2010

Sommar... fast inte för mig

För jag jobbar när alla andra lyckliga har semester i den härliga sommarvärmen. För än så länge har vädret överträffat alla min förväntningar om en lång het torr sommar. För ärligt talat struntar jag totalt i alla bär som torkar bort, min frys är fortfarande full efter de gångna årens blöta somrar. Fram för värme och sol och total lycka för mig skulle vara att ha semester nu också, men så är inte läget utan jag finns på jobbet under dagarna och svettas ut det vatten jag försöker få i mig.

Men veckan som gått sedan mitt förra inlägg var mycket trevlig med mycket målning, solning, poolbad, kalas och ytterligare ett besök på bio; Ecplise, supernice...

Just nu byts vattnet i min pool där jag legat och pillat min navel mest hela helgen:


Små badtöser som väntar på nytt friskt vatten:


De växer så det knakar de tösera´.


Men jag ska inte klaga, idag är det takläggning på den nya lyan och jag slipper i alla fall stå på ett hett svart plåttak idag:

Inga kommentarer: