tisdag 13 juli 2010

Värme

Jag har kommit på hur man står ut på jobbet i denna hettan! Jo, man tar ett dopp i sin fina lilla barnpool på lunchen. Takläggarna trodde säkert jag var helt galen men det bjuder jag på och helt frisk kanske man inte är vem vet? Det var en en härlig lunch idag och som gjorde att jobbet blev ytterligare lite trevligare.

Största mysteriet just nu är vad familjen ska döpe den lille prinsen till och nu lägger jag mig i detta och röstar för lite Twilight-namn: Edward, Jacob eller Jasper min nye favorit. Vad sägs om det till den lille som på bilderna är helt underbart söt? Jag har inte träffat honom i egen hög person än men lovar att det inte ska dröja länge...

Dessutom har jag kommit i en intensiv period av läsning nu och slukar nästan böcker, just nu är det åter Sookie Stackhouse som gäller. Hjältarna där heter Bill (William), Eric, Sam och Jason och nu min favorit den snygge varuvlen Alcide... Några namn till att fundera på kanske...

Nu åskar det utanför fönstret och jag är helt färdig av den dåliga luften men fnissar åt en historia om spårkförbistringar med just Åska och namnet Oskar....

1 kommentar:

Marie sa...

He he he... har faktiskt valt bort Edvard just för att det är ett vampyrnamn! Heter inte alla vampyrer det?

Schysst det låter med barnpool förresten:-) och när du jobbar kan du alltid tänka på mig som inte får bada förrän i augusti så kanske det känns liite lättare.