måndag 19 juli 2010

Träningsvärk

Idag har jag riktigt svårt att gå på grund av att jag har en otrolig träningsvärk i lårens baksidor. Orsaken till detta är att jag tillbringade ett par timmar i lördags med att stå och ösa vatten som kommit i min källare tack vare det häftiga regnet som kom på förmiddagen. Det är ett hål i källarväggen och där vattnet forsade in för fullt och som jag fick offra en träff med Hellborg för.

Kvällens träff med Terre lyckades jag hålla i alla fall även om jag var lite chockad fortfarande. Men jag som hade tänkt att ta lite bilder för att visa här på bloggen hur trevligt vi hade glömde det med allt kaos i källaren. För trevligt hade vi, regnet var över och det var en behaglig sommarkväll med god mat, vin och vänner.

Som tur är var Hellborg morgonpigg och följde med på morgonpromenaden på söndagsmorgonen istället så vi fick diskutera allt som hänt sedan sist vi träffades, det var trevligt att vandra genom ett soldränkt landskap på en söndagsförmiddag.

Annars jobbade jag i helgen med att byta vatten och tvätta ur min pool och kolla IKEA sändning av mitt kök.

Detta är även min sista vecka av jobb innan min semester och det känns toppen, för nu börjar det bli lite segt här och just nu känns det som alla datorer krånglar och ställer till problem för oss. Men nästa vecka slipper jag ta itu med det...

1 kommentar:

Anonym sa...

Skulle du vilja få din blogg i en riktig bok som du kan hålla i handen kan jag tipsa om www.solentro.se där du enkelt kan göra en egen bok av bloggen eller delar av den.
/Tobias