fredag 16 september 2011

Last Friday night (T.G.I.F)

Förra fredagen var så himla trevlig att jag är lite missnöjd att det inte är den fredagen igen, men fredagar är ju ALLTID trevliga och välkomna i livet. Det blir ingen tråkig fredag idag heller, för mina goa brosdöttrar Julia och Vilma kommer och hälsar på. Vi ska äta tacos (på en fredag, vem hade trott?) och ha fredagsmys som det heter.

Imorgon ska jag ta det lugnt och skönt och vila inför kvällen då det blir fest, dock en kortare variant för klockan 8 på söndagsmorgonen ska jag stå i skogen och vara trevlig på årets Förenings- och friskvårdsdag. Sedan hoppas jag på vila hela eftermiddagen för jag kommer nog vara trött.

Just nu lyssnar jag mycket på musik, som är som balsam för själen, musik får mig alltid att må så mycket bättre om jag skulle vara deppig, just nu är det Hurts, Adele, Moneybrother, Danger Avenue och the Moffats som går hårt i högtalarna. Det finns ju så mycket bra musik i världen...

Bra filmer finns det också och på bion här hemma i höst kommer det så mycket bra filmer så... Jag vill se alla och vill även göra reklam för digitaliseringen av bion som pågår just nu. Nästa helg hoppas vi på stor invigning med pompa och ståt. Det blir Jägarna 2, Bilar 2 och den som jag väldigt gärna vill se: Cowboys and Aliens. Det är även bokmässa den helgen som alltid är rolig att besöka och jag finns där på fredagen om någon mer ska dit.

Längre fram i biohösten kommer även boken jag läser just nu: jag saknar dig, jag saknar dig. Mycket bra och den måste jag se, måste även se Niceville som min bokklubb läser. Men först...

Inga kommentarer: