tisdag 6 september 2011

You´re gonna get it

För er som inte googlade igår var det Freddie Mercurys 65 årsdag och jag firade med Queen hela dagen (eller när jag hann i alla fall). Min favoritlåt med Queen är alla gånger Don´t stop me now, helt underbar och så sjunger han om Super Sonic Women. Alltså Buffan; vars kennelnamn är Clown´s Super Sonic, världens kanske sannaste namn på en hund. Hon har ju alltid gjort allting med överljudsfart.

Vilken favoritlåt med Queen har du?

Helgen som gick var ok, min äldste bror låg på sjukhus så det var tråkigt och eftersom vi inte visste vad det var då, var det extra jobbigt. I fredags var jag och hälsade på honom på sjukhuset och såg att han inte alls mådde bra då. Men igår måndag fick han efter en stor undersökning äntligen reda på vad som felades honom. Så nu är han hemma och hoppas snart bli bättre. På lördagen var det det vanliga helggörat, trädgården och lägenheten. När jag flyttade in i min lägenhet innan jul, hann jag inte måla min källartrapp och det gjorde jag denna helgen, skönt att få det gjort och vad trevligt det blev i min källare.

På lördag kväll var jag hos Stefan och sedan blev det utgång på lokal, vilket var väldigt trevligt även om jag blev lite ledsen när DJ:n skrattade åt mig när jag önskade Trance Dance. Dum DJ!!! Ska dessutom inte i framtiden ha med en smartphone på fest. Kan bli dumt...

Söndagen blev lugn, med målning och egentligen skulle jag åkt till brorsan igen på sjukhuset, men han orkade inte med besök så det blev målning och annat plock hemma. Promenad med kusin Åsa och Buffy hann jag med innan jag satte mig med förberedning inför måndagens bokprat om andra världskriget.

Igår måndag var det jobb och säsongstart för fotoklubben, nice!

Idag tisdag blir det jobb (mycket snart!) och bankärenden och ikväll månadmöte för bioföreningen. Fritid, vem behöver det?


1 kommentar:

Bräck sa...

Queen är de ultimata bandet! (och då menar ajg orginalet med Freddie!!)

we are the campions lr radio gaga är mina favoriter!
Också somebody to love!