torsdag 15 september 2011

Working in a coalmine

kanske jag inte riktigt gör men just nu är det 10 timmarsdagar som gäller för mig och nästa vecka ser inte bättre, samt att jag jobbar på söndag och nästa lördag. Så alla ni som tror att vara bibliotekarie är ett lugnt och avkopplande jobb ska nog tänka om. Här är det 110 % som gäller. Fast igår tog jag en eftermiddag ledig och hade det bra hemma, med städning, tvätt, disk och allmänt plockande till tonerna av mycket bra musik.
Det var ljuvligt!

Fick en sändning bra musik från Ginza igår, men de skickade inte med den beställda högtalarkabeln så jag fick pyssla lite för att kunna lyssna på skivorna. Vissa kände jag mig extremt nöjd med för jag hittade skivor jag verkligen ville ha för 10 spänn. Trevligt!

Annars är jag glad för jag har fått igenom på jobbet mina lästimmar vilket betyder att jag nu får läsa på arbetstid. Eller rättare sagt ta ut timmar för allt som jag läser för jobbet på min fritid, framsteg!!!

Dessutom goda nyheter att min bror får komma hem från sjukhuset för andra gången, och nu hoppas jag att han blir frisk och solen skiner idag efter kraftigt regn så just nu känns det ganska OK...






Inga kommentarer: