fredag 13 januari 2012

Stand by me

Vi hade roligare än så här, jag lovar
Jag glömde ju berätta om hur ljuvligt jag avslutade förra året, sista helgen var en underbar helg. Jag slutade tidigt på fredagen och tråkiga upptäckter i bioföreningen sköt jag bort under helgen så gott det gick. På fredag eftermiddag städade jag och hade det allmänt mysigt i väntan på vännerna som dök upp utan barn, vilket betydde mycket prat om allt mellan himmel och jord, (dock kommer jag fortfarande på saker jag glömde fråga om, men det blir fler tillfällen). Vi åt tacos, vilket är standard för oss och satt i ljusskenet av alla mina tända ljus och njöt av att vara tillsammans igen när tiden går så fort. Senast vi tre träffades samtidigt var en fredagskväll i somras, så det var hög tid nu igen. Julklappar delades ut och hundar lektes med och vi tog en liten promenad med dem i kylan. Tiden sprang som vanligt iväg från oss och snart var det dags för de långväga gästerna att ge sig hemåt.

Prinsessan Stina
Under tiden detta besöket varade kom nästa omgång gäster, det var min bror min sina barn och trots den sena timmen var de vakna när jag vinkade adjö till Storskrutten och Motnyaml, för mina härliga brorsbarn hade julklappar de ville lämna till mig. Det var underbart att träffa dem igen och vi hade mycket trevligt under helgen.

På lördagen som också var nyårsafton var jag hos pappa och firade jul med mina bröder och deras familjer på dagen och på kvällen traskade jag över till grannen för en mycket trevlig nyårsmiddag med supergod mat och sällskapate var minst lika roligt. Dock traskade jag hem före tolvslaget för att fira det med brorsbarnen, men de var trötta så jag firade 12-slaget i sängen högläsande "En liten prinsessa" för prinsessan Stina. Gott nytt år! (Lite sent men ändå!!)

2 kommentarer:

Malin C sa...

Låter som att ni hade det trevligt=) Kram!

Carola sa...

Det blev kanske mycket av goda såg jag när jag lugnat mig och läste igenom inlägget, men det bjuder jag på.