onsdag 11 januari 2012

Up in the air

Idag är en bra dag, efter en veckas ont-i-magen känns det som en tyngd lyfts från mig och jag  mår äntligen bra igen. Känns faktiskt helt underbart, måste jag erkänna. Dessutom har jag löst (tror jag) problemet med mitt Internet, det av jobbarkompis A som hade en lösning som jag tror ska fungera. Måste rådfråga Tore och brorsan bara först med det praktiska, men sedan ska nog problemet lösa sig. Hurra känner jag! Dessutom måste jag snart ha Internet hemma i datorn och inte bara i telefonen för jag ska vara med i en internetbaserad studie under våren och då kan det ju vara skönt att ha ordentligt Internet hemma.

I övrigt har året börjat och snart har det redan gått en halv månad, ska 2012 gå lika fort som 2011? Jag håller tummarna att det inte går fortare, bara. För förra året rusade alltför fort iväg...

Kvällens biofilm
Men än så länge har jag hunnit med jobba lite, vara sjukskriven lite, ha mys- och hårfärgningskväll med Terre och de två E:na, en tokrolig fest med utgång, vila, jobba på bion och även se på bio lite, läsa, se på TV, åka tur och retur till Skåne på en dag. Jag har dock inte plockat ner mina julsaker än, min lägenhet är bokad av ett sällskap för grötfest på lördag och då önskas gran så jag kommer även gå över tiden för Tjugondag Knut, vilket nog kan ses som knäppt, men så crazy är ju jag.

För övrigt idag känner jag mig som en riktig "teknikbiblioteksnörd", har hittat två superroliga appar för mitt läsintresse, men dessa kommer jag att skriva mer om på min bokblogg framöver. Idag är jag som jag meddelat tidigare, lite kär i allt tekniskt och alla sociala medier, en ganska trevlig känsla faktiskt...

Och med den känslan lämnar jag er för idag, för nu ska jag äta och sedan blir det bio ikväll, den amerikanska versionen av Män som hatar kvinnor: The girl with the dragon tattoo.

Inga kommentarer: