fredag 8 november 2013

Äntligen fredag!

Visst är det en trevlig dag. Fast jag misstänker att det kommer bli en stressig dag framöver, eftersom jag bara är två dagar på mitt ena jobb och fredagen är en av dessa och därför finns det alltid massor att göra, det har kommit mail hela veckan som ska åtgärdas. Men det gäller att gå igenom och sålla vad som ska göras idag och vad som kan sparas till måndag. Idag är det ganska enkelt, för jag har en stor deadline idag och jag vet att det är det som jag ska satsa på.

Jag är fortfarande lite nykär i min Fitbit Flex och loggar allt vad jag gör. Det jag inte gillar med appen är att när jag ska logga vad jag äter finns det inga svenska varor att logga, så jag loggar mat i en annan app. Bra bara att logga maten, det är en bra sak så man ser vad det är man stoppar i sig, då kanske man stoppar i sig lite mindre.

Igår var en bra men långa dag, var på miljöutbildning på mitt nya jobb vilket gjorde att jag inte kunde ha min sovmorgon. Men flextimmar är alltid bra att ha. Dessutom gick jag två varv i spåret med min nya stegräknare, en gång på morgonen och en gång på kvällen med Finndjävlar och Motnyaml i luren tack vare Skype. Jag gillar verkligen dagens teknik för även imorse kom jag upp tidigt och gick ett varv för att få ihop mina steg.

Nu är det dags att ta sig till jobbet och ikväll ska jag ta tag i mitt hår och färga det igen så det ser trevligare ut. Men först jobb och sedan städning....

Inga kommentarer: