fredag 15 november 2013

Inget vidare...

Nej, denna vecka har verkligen inte varit någon bra vecka. Jag har som jag kanske nämnt tidigare en dum mage, det finns tydligen ett begrepp IBS. Men jag säger taskig tarm, för det är just vad den är. Så måndag morgon helt plötsligt bestämmer sig min dumma tarm att krångla och jag levde ett tag i hoppet att det var något kortvarigt och kämpade på bäst jag kunde. Men i onsdags morse hade jag kramper och feber och fick ge upp. Sedan tillbringade jag hela onsdagen och torsdagen i sängen mestadels sovande för ni alla som haft ont i magen vet att trött det är det man blir. Idag ska jag till jobbet igen och tycker mig märka en liten bättring och hoppas kunna äta någon slags fast föda ikväll, jo för det är en annan bieffekt. Man kan inte äta något utan att få fruktansvärda kramper. Igår kväll drack jag en kopp rött te som ska vara sååå hälsosamt. Detta ledde till att jag fick gå och lägga mig igen...

Tråkigt är detta för jag har inte tid med det i mitt liv just nu. Jag har fullt upp både på mina jobb och i mitt privatliv. Jag var till exempel bjuden på maskerad på lördag som jag inte vågar gå på eftersom jag inte kan äta eller dricka något. Mitt mål för helgen är att klara av jobbet och sedan vila. Men det stör mig med maskeraden, jag menar hur ofta blir man bjuden på maskerad? Svaret för mig är aldrig! Och så måste jag stå över... Dammit! Jag som skulle vara Sue Ellen och gå runt med ett klirrande glas hela kvällen...

Inga kommentarer: