fredag 8 november 2013

Enklare leverne

Efter att ha tillbringat en stor del av året 2013 med att shoppa vilt har jag nu bestämt mig. Under november ska jag inte shoppa något utöver det som jag behöver för det dagliga livet, alltså mat och eventuellt kläder. Jag märkte nämligen att ju längre året led desto värre blev mitt shoppande. Jag har nu under hösten och speciellt oktober shoppat minst varje dag och att mitt nya jobb låg nära en massa roliga affärer gjorde inte saken bättre. Jag märker dessutom nu att jag tycker det är svårt att låta bli shoppingen, jag funderar ofta på nya roliga saker att handla. Dessutom trillade jag dit redan andra dagen, då jag besökte IKEA och köpte några lampor som jag länge tänkt på men egentligen inte behöver. Idag kom den sista dyra grejen jag shoppade i oktober, ett armband som logga mina steg och min sömn. Som ni märker extremt användbart...
 
På fredag ska jag även hämta två mattor som jag beställt till mig, som jag förmodligen egentligen inte heller behöver. Tokigt, men jag såg ordet rea och skapade ett behov.
Jag har ett undantag till, jag får köpa julklappar såklart.
Men även om jag inte shoppar så mycket just nu så finns fortfarande tankarna där och det kommer nog ta ett tag att bli av med dem. Jag vill ju inte gärna behöva söka till Lyxfällan.
Där vill ni nog inte heller se mig, eller?
Det som jag tycker just nu svårast att inte shoppa är böcker samtidigt som det är lätt. Jag hinner ju inte läsa allt bra som jag redan har, men ändå vill jag ha mer och mer och mer... HJÄLP MIG!

1 kommentar:

A sa...

Finge jag gissa så skulle jag tro att du har kläder så att det räcker och blir över för säkerligen något år framåt. Att man MÅSTE ha nya kläder hela tiden är också ett hittepåbehov ;)

Messa mig nästa gång du får köpcravings så kan jag komma och klubba dig i huvudet ;)