söndag 21 februari 2010

Insnöad

var jag igår och det var inte roligt alls. Men jag ska berätta om min helg i tur och ordning för det har varit mycket.

I fredags jobbade jag lång dag, från 9 på morgonen till ca 23.45 på kvällen, vi hade nämligen en Twilight night på bion och blev invaderade av ungdomar. Jag tror vi släppte in ca ett hundratal i biosalongen och utfodrade dem i pausen mellan den första och den andra filmen i serien. Så det blev alltså en succé men var även en lång kväll och när jag var tvungen att jobba ett extrapass på fredagsförmiddagen var jag lagom mör på kvällen. Sedan var det även min tur att jobba lördagen också och var lagom glad att vakna till snöstorm och igensnöade gator. Men det var bara att ta sig upp och ge sig ut i snöyrandet. 8 personer trotsade vädret och nyttjade bibliotekets service denna dag. Bildbevis på stormen kommer här:



Ingen höjdare att ge sig ut alltså och det tyckte alla bussar också så det blev ingen rolig schlagerfest i Lidköping för mig som jag hade tänkt mig. Jag sökte skjuts hela dagen men lyckades inte.
Istället försenades min brorsdotters kalas fram på kvällen och när vi firat henne var det dags för OS på TV. Curling och sedan en mycket spännande skidtävling som tur var. Jag misstänker att jag missade festen tack vare att jag varit så trött och grinig på förmiddagen när jag jobbat för mycket, ett straff från ovan... Trots att jag botade grinigheten med en skön tupplur på eftermiddagen.
Idag har det varit en bättre dag för idag blev mitt sovrum klart och just nu har jag flyttat in mina kläder och min säng. Det som saknas i rummet är el men tills det är klart har jag en lång förlängningssladd. Men det bästa med rummet är att det kalla är borta, nu är allt tätt och det nya elementet värmer så skönt.
Idag har jag även gratulerat Terre som fyllde år, Hipp Hipp Hurra...
Just nu är det spännande skidkytte från OS som jag kollar på, jag gillar verkligen denna sport, här kan allt hända...

1 kommentar:

Marie sa...

Grattis till nya sovrummet:) Tycker du var modig som gav dig ut i snöyran överhuvudtaget på lördagen. Måste väl vart lika bra att stanna inne sen på kvällen. OS och schlager kan aldrig bli fel även om man missar ett partaj...