torsdag 11 februari 2010

Luras

Mitt halsonda lurades bara och verkar titta fram och skrämma mig när jag har som mest att göra. Det kommer och går men idag mår jag bara fint och ser fram emot att det snart är helg. Dessutom är det fint väder ute, kallt men vackert. Jag ska faktiskt ta med kameran ut på min lunchtur och se om det fins något att fota i skogen. Jag hoppas dessutom att helgen blir lika fin, det vore härligt.

Buffys favoritsak när temperaturen går under -15 grader som jag hade imorse är att äta andra hundars bajs. Så imorse hade vi många fighter som jag förlorade de flesta, eftersom hon sväljer snabbt så fort jag närmar mig henne. Dum hund och framför allt äcklig hund, här blir inga pussar på många dagar kan jag lova.

Men i övrigt har detta varit en bra och trevlig vecka som farit fort förbi, det har varit fullt upp både på dagarna och på kvällarna, i måndags var jag på gympa, i tisdags var det månadsmöte/styrelsemöte i Bioföreningen och igår jobbade jag på bion, vi körde Avatar och det blev ganska fullt i salongen. Själv kollade jag inte på filmen, hoppas få se den i 3D istället.

Men som sagt snart är det helg och jag ska rivstarta den med att åka och se Brolle som Buddy Holly i Göteborg i morgon kväll. Lite hastigt och lustigt bestämt men trevligt ändå. Dels för att han är så otroligt snygg (ja, jag är 27 år och inte 14) och för att jag faktiskt gillar Buddy Hollys musik. Speciellt:



Idag har jag haft sovmorgon på morgonen och det är något som jag gillar, att kunna vakna i lugn och ro, pyssla runt lite på morgonen och få saker gjorda innan jobbet. Alla borde få tillgång till sovmorgon regelbundet, det är min åsikt.

3 kommentarer:

Babsan sa...

Haha! Hundar är underbara... :)
Skönt att höra att även andras hundar äter bajs, Frisco gör nämligen precis som Buffy. Mycket trevligt. Ibland fajtas vi när jag försöker bända upp käkarna på honom och skaka ut bajset, men oftast går det sådär. Han är väldigt stark i munnen...

Carola sa...

Buffy kör med taktiken att svälja så mycket hon kan innan jag når fram till henne. Måste göra ont...

Blackm sa...

hahahaa, vilka pussvänliga hundar ni har..=)