onsdag 3 februari 2010

okej, en uppdatering

Efter den katastrofala gårdagen försökte jag göra idag till en bättre dag och nu när det snart är dags att avsluta dagen känns det som om jag lyckats. Har fått mycket gjort på jobbet trots att vi hade inköpsmöte nästan hela dagen och kände mig nöjd när jag gick hem.

Har dessutom fått gjort mycket bra saker hemma ikväll plus en lång plumsig promenad med Buffy, är uppe i 12000 steg på min stegräknare, men tycker nästan att jag borde få ha räknat med det dubbla eftersom det var nästan en halvmeter snö i skogen. Stackars Buffy fick röja plats innan hon kunde slå ner rumpan för att utföra sina behov och då är hon ändå en stor hund.

Jo en uppdatering var det: För några veckor sedan var jag i Skåne och kollade på Disney on Ice med mina brorsbarn och jag tog faktiskt några bilder då:

Här är förväntan stor innan föreställningen och det svåra med att ta kort på mina underbara brorsbarn är att de aldrig kan stå still. (Om ni tycker bilden är suddig)

Så här nära isen satt vi och Musse kom och vinkade till oss lite.

Busiga Stitch kom och hälsade på lite också, med honom i showen blev musiken mycket bra. Burning Love med Elvis är aldrig fel.


Max fick ett svärd och jag tror att killen framför honom helst skulle sett att han inte fått det.
De flygande barnen och Peter Pan, min favoritlek när jag var liten. Jag var så klart Lena och jag nämner inga namn vilka de andra var som jag lekte med. Detta var brorsans favorit eftersom den skridskoåkande Lena gjorde en rejäl vurpa under sitt solo.
Men min senaste Depeche upplevelse skriver jag om imorgon, den måste få ett eget inlägg. (Det vill säga om jag orkar imorgon, ska vara på kurs mellan 9-16 och sedan tillbaka till bibblan och stå i lånedisken till 19 och sedan direkt till kvällens gympapass.)
Jag har dessutom idag kommit på vad jag önskar mig i födelsedagspresent, det är inte långt kvar ju. Jo, eftersom jag hade svårt att välja mellan en motioncykel och mitt Wii spel är jag nu sperlycklig eftersom det har kommit en cykel till spelet. Då slår jag ju båda flugorna i en smäll...

2 kommentarer:

storskrutten sa...

Jag gillade bilden på max och stina bäst!! gjorde inget att den var suddig...

Babsan sa...

Vad söta de små brorsbarnen var på den "suddiga" bilden. Ser ut som riktiga busungar! :)