onsdag 4 juli 2007

Regn, regn, regn och lite stress

Värst vad det regnar och är grått, inte bra för mig som brukar tillåta mig att äta godis de dagar det regnar och är mulet väder. Då sticker vikten iväg ganska fort. Så idag är det nolltolerans mot socker. Tog mig i kragen i går kväll och gick ett helt varv i elljusspåret i ösregn med hundarna och ett varv till imorse. Ska sluta fuska med hundpromenaderna nu, de behöver ju faktiskt lika mycket motion även om de är två stycken nu. Apropå Malte så saknar han sin familj men sover gott bredvid Buffy på dagarna när jag jobbar.

Idag har varit en ganska motig jobbdag, mycket strul med datorer och olika supporter. Men nu tycker jag att en del blivit utrett i alla fall och det som känns mest positivt är att jag och min kollega började på vår stora slutuppgift vi har på kursen. Känns skönt att ha börjat lite, men jag känner redan att den kommer kräva mycket ångest inför att den är klar.

Jag har dock en stressig kväll framför mig, med bak, hundpromenad som ska vara klart innan 8 då det är deckare på tv igen. Miss Marple denna gången.

Inga kommentarer: