söndag 29 juli 2007

Harry Potter

Så nu är sagan slut, nu har jag läst om Harry Potter i sju underbara böcker och inga fler blir det. Sista boken Harry Potter and the Deathly Hallows var underbar och hade gärna fått vara minst 700 sidor till. Jag grät många gånger i boken och skrattade också mycket. Jag hoppas att J. K. Rowling fortsätter skriva och att hon kommer att få till fler underbara historier.

Jag blir alltid väldigt vemodig när en bra bok eller serie tar slut, men vet att det kommer att komma fler bra böcker och serier som rör vid mitt innersta. Även om Harry alltid kommer ha en speciell plats i mitt hjärta. Han har varit med mig så länge nu och hjälpte mig vid en av mitt livs svåraste tid.

Ikväll skall jag ut på långpromenad med kusin J som är minst lika tokig som jag i HP, kanske t o m mer. Det blir två timmars diskuterande om den sista boken, där jag måste lägga till att min bror hade rätt på alla hans gissningar.

Inga kommentarer: