fredag 5 oktober 2007

Fräcka fredag...

...fanns det förr ett program som hette. Komer ni ihåg det, med Malen Ivarsson? Jag var i den åldern då sådant inte var så himla intressant, men har för mig att det var ett ganska menlöst program. Jaja, det var ju inte det min blogg skulle handla om idag utan istället att det är fredag och detta brukar vara härligt men idag känns det inte lika bra. Det beror nog på att jag ska jobba imorgon, inte så länge men ändå...

Sedan har mitt liv förändrats mycket sedan jag skrev sist, hastigt och (inte så) lustigt är jag nu på väg mot min examen. Oj, den meningen lät mycket bättre än verkligheten. Jo, jag har alltså börjat om med min magisteruppsats och ska verkligen bli klar denna gången. Men alltså kommer mitt närmaste år att vara ganska tråkigt och fritiden har krympt till ingenting eftersom jag jobbar heltid och ska skriva på min fritid. Hoppas att ni alla mina vänner väntar på mig och står ut med att jag inte hinner vara lika social som förut. Kom ihåg att jag kommer tillbaka. Men juldagen är jag ledig.

Ett sätt att visa att jag lever är att skriva på min blogg så mycket som möjligt så det ska jag göra och såklart vara ute på Facebook så mycket jag hinner. Tänk på det Hellborg... Kanske hinner med msn också...

Dagens boktips är Såld av Sally Grindley, en mycket bra ungdomsbok om hur livet kan te sig för en flicka i dagens Kina. Sedan måste jag ju även skriva om en underbar läsupplevelse jag hade i helgen när jag läste Christina Wahldéns senaste ungdomsbok För bra för att dö. Vilket liv vissa ungdomar i Sverige lever.

Jaja, kanske dags att få lite gjort också inte bara skriva om det. Ha nu en trevlig helg allihop..

5 kommentarer:

Hellborg sa...

Ett samtal säger mer än 1 000 facebook timmar

Anonym sa...

Är det krig eller?

Anonym sa...

Vad kul att jag äntligen kan lämna kommentarer här nu. Tjoho.

Anonym sa...

Nu ska jag duscha.

Carola sa...

Visst är jag duktig som löst kommentar problemet, att bara kunna läsa lite är ganska duktigt av mig