lördag 13 oktober 2007

Nyheter??

Var ute på nätet för att kolla nyheter förut och får se de mest idiotiska nyheter som vilka hårfärg vissa pseudo-kändisar har. Idag var jag inte på humör för dådana idiotnyheter speciellt då ungdomsvåldet i Sverige eskalerar. Att människor ska behöva vara rädda och inte våga gå ur sitt hem är fruktansvärt. Vart är vi på väg?

Jag kan ta mig själv som exempel, igår kväll när jag och Buffy tog vår vanliga promenad var det ungdomar i skogen, och genast blir jag orolig och rädd för vad de ska göra och börjar fundera på en annan väg. Men sedan blev jag förbannad och tänkte att jag minsann inte skulle låta skrämmas av småttingar och vad f¤¤%#%¤#/¤#/&n har de i min skog att göra? Så jag och B traskade iväg och när vi väl kom förbi så kände jag ju igen alla ungdomarna från jobbet och vi pratade en stund. Jag undrade mest hur de kunde vara ute när det var så otroligt kallt, men de skulle grilla om de bara fick igång elden. Tänk så dumt allting kan bli.

Igår fyllde två kära vänner, som bor långt, år och jag kom ihåg det på rätt dag och allting. Grattis säger jag igen till er och hoppas att ni hade en underbar dag.

Idag jobbar jag igen lite, för att jag var sjuk i veckan. Men nu känner jag mig lite piggare. Ska testa Easy spinning imorgon och se hur det går. Resten av dagen och morgondagen ska tillägnas min uppsats som redan börjat gå trögt och jag hoppas kunna få iordning en disposition nu i helgen.

Igår kväll läste jag Peter Robinsons nya deckare I djävulens sällskap och den var ruskigt bra, precis som alla hans deckare. I tidningen Iform står det om hur bra motion det är för hjärnan att läsa deckare med invecklade intriger och stort persongalleri, så igår kväll tränade jag verkligen min hjärna.

Slutligen vill jag bara säga att det är så otroligt skönt att det är helg.

1 kommentar:

Hellborg sa...

Tack, det är alltid skönt att bli ihågkommen! Värmande.