lördag 22 december 2007

Englandsresan utan bilder

Så tänkte jag då ge mig på att försöka beskriva vår underbara resa till England. Foton kommer senare, hoppas jag.

Resan började mycket tidigt med att jag tog bilen och hämtade upp Blurry på vägen till flygplatsen. Den första etappen på resan gick bra och jag körde inte fel förrän på flygplatsen. Vi satt länge och väntade på att få boarda planet, men till sist fick vi gå på. Vi lyckades sitta ihop och medans Blurry såg till att vi fick fina kort från planet ahde jag en äldre dam bredvid mig som spottade i en näsduk hela tiden. Mycket fräscht, men jag sov som tur var större delen av resan.

Sedan var det ett evigt tågåkande och bytande när vi tog oss från Stanstead Airport till Leeds, det var byten i Peterborough och York innan vi var framme. Helt förvirrade irrade vi runt innan vi hittade vårt hotell The Met. Vårt rum var helt OK och frukosten var underbar.

Shopping i Leeds är helt perfekt, allting ligger tillsammans och allting finns. Här shoppade vi mycket, kalendrar, kläder, hårborste mm.

På söndagen var det dags för den stora höjdpunkten; konserten med Shed Seven. Den var mycket bra, jag hade knappt aldrig hört en låt med dem förut men de fick ändå mig att sjunga med i refrängerna. Snygga engelsmän fanns det både på scenen och i publiken så jag hade de väldigt trevligt. Blurry stod längst fram och var väldigt nära sin idol. Total lycka tror jag det kallas för.

På måndagen med ringande öron och lite deppade efter att konserten var över tog vi tåget till London och väl framme där åkte vi tunnelbanan fel. Men till slut kom vi rätt och hittade vårt hotell och åt en middag på Pizza Hut. Sedan kollade vi kvarterets shopping. Återigen som förr på mina resor till London blev det ingen sightseeing utan bara shopping. Det enda var en promenad i Hyde Park.

Där fick jag hemlängtan av alla bruna labradorer som sprang omkring, men snart hade jag shopppat bort dessa känslor. Vi tog det ganska lugnt på kvällarna och dagarna gick åt att springa i affärer och dricka öl på pubar.

På onsdagen shoppade vi lite sista minuten saker och sedan tog vi oss hemåt med tunnelbana, tåg, flyg och sedan bil det sista. Sista stoppet gjordes på McDonalds i Alingsås.

Kort sagt har det varit en helt underbar semester och jag och Blurry lovade varandra att detta inte var sista gången.

Inga kommentarer: