torsdag 27 december 2007

Julen varar än till påska

Så var julen över, idag är det dagen efter annandagen och man är fortfarande seg efter en sådan helg som julen är. Först stressar man till max innan, först att bli klar med en massa saker på jobbet, sedan ska julklappar fixas och så ska man städa hela lägenheten. När man har en hund som är inne i en fällningsperiod är det inte alltid skoj, men nödvändigt.

Uppesittarkvällen spenderade jag med Blurry, vi åt tacos och funderade över livets underligheter, Jason Donovan och att 80-talsmodet är tillbaka. En trevlig kväll var det och en mycket rolig julklapp fick jag av henne. Sms-support hade vi också under dessa funderingar.

På julafton sov jag ganska länge, härligt och sedan var det full fart, jullunch och Kalle Anka i Gössäter och sedan hem och ha julklappsutdelning, gå en promenad med B för att sedan åka till Källby för att fira jul där. Men trots att stress och press var det en mycket trevlig julafton. Många fina julklappar fick jag också.

Juldagen var om ännu mer stressig, innan brorsans familj skulle vi skära sillsallad, baka färdigt pepparkakorna, göra Jansson, diska, och slå in alla paket. Men allt löste sig och det blev en bra juldag. På kvällen var det fest och det var också trevligt, träffade orienterare från orten och var sedan på Eddies i stan.

Som man nu kanske förstår så tillbringade jag gårdagen helt färdig i soffan med ett Grey´s anatomy maraton. Det var också en trevlig dag om än väldigt slö, många sms om juldagen blev det dock.

Idag är det vardag igen och jag jobbar på, utan någon större entusiasm måste jag erkänna. Ska snart hem på lunch och sedan kanske nästa växel går i. Ikväll blir det lugnt i alla fall, ska koppla in min nya skrivare och testa den. Snart är det helg igen...

Inga kommentarer: