måndag 3 december 2007

Vilken helg

Så var det måndag morgon igen efter det som kanske var tidernas bästa helg. Mycket tack vare att fredagen var en sådan toppendag. Tog bussen till Göteborg för att ha konserthelg med min far. Redan vid incheckningen på hotellet insåg jag att helgen skulle bli bra då en gammal vän från Roskilde stod vid incheckningen och såg till att jag fick ett extra bra rum. Sedan åt vi världens billigaste mat på Babar, två för en i baren + tacobuffé. Perfekt och gott.

Så var det sedan dags för Peter att äntra konserthusets scen för första gången på 14 år. Vilken konsert, 5 getingar i GT dagen efter, jag skulle nog gett 10 minst för det var den absolut bästa konserten jag varit på (Slog t o m DM Göteborg -98). Fick även chansen att ta i honom då kan sprang som en galning i publiken. Misstänker att alla mina vänner kommer få samlingscd med honom i julklapp. Jag har fått massor av nya favoritlåtar och lyssnat på Peter resten av helgen. Stackars Shed Seven som ska slå detta på söndag. Inte lätt alls.

På lördagen var det ett hiskeligt väder i Göteborg, men lite shopping lyckades vi med. Hittade den adventsljusstaken som jag fastnat för på Lagerhaus men hittade inte någon ny penna.

Väl hemma igen så var det dags att adventspynta och det gick mycket bra iår, alltid underbart att lägga sig och somna till adventstjärneljus första natten. Var ganska trött efter fredagens bravader så det blev en tidigt kväll på lördagen. Kollade två program Supernatural, vilken bra serie det är...

Igår jobbade jag med min uppsats och fick faktiskt ihop lite som jag ska skicka till min handledare idag. Var även ute och joggade med kusin på kvällen, lyckades med tre varv. Härligt för det var längesedan nu, tror faktiskt vi hade klarat milen. men det tar vi snart. Efter England bara så...

2 kommentarer:

Hellborg sa...

Vem är den där Peter, nån från F-book? Idag köpte jag lite julmust, you inspired me!

Carola sa...

Peter är den store Peter Lemarc, hade du vetat om du haft FB. Har där förresten hittat en klasskompis från Skara som jag länge undrat var hon tog vägen. Sådant missar ni FB-vägrare.