fredag 3 september 2010

Ända till september

Så var det då höst både i almanackan och ute i naturen och idag är det riktigt kallt, brrr. Inatt frös jag vilket kanske inte så konstigt eftersom en pepparkaksbrun Terre hämtade Laban igår, vilket gjorde att det var en mindre hund i sängen som kunde värma mig.

Men idag är det fredag och det känns alltid bra, att hela helgen ligger framför och inte bakom. Denna veckan har gått fort som vanligt men samtidigt har det hänt mycket: jobb, förtidsröstning, målning, tjejkväll hos Mathilda, lite extra bydrama, spackling och slipning, beställning av golv och tapeter till nya lägenheten.

Helgen framför mig är också fullspäckad med tapetsering, mer spackel och slipning, äppelplockning, gräsklippning, förtidsröstning, träffa bror och brorsbarn och förhoppningvis ännu fler saker...

Men det som påverkat mig mest i veckan är att min kära arbetskamrat Inger har gått i pension vilket känns både konstigt och ganska ledsamt. Hon har ju funnits här på biblioteket så länge jag kan minnas och har alltid varit en otroligt stark och positiv människa och jag saknar henne redan. Jag har lärt mig så mycket av henne.

4 kommentarer:

storskrutten sa...

snygg ny design på bloggen, och fina bilder i förra inlägget! ha en bra helg!

Carola sa...

tack för det, visst var designen fin, ärligt snodd också...

det blir nog en bra helg, för mycket att göra bara, det ökar hela tiden. hade ju glömt jag har programmet på Fotoklubben på måndag och sedan börjar mitt kassöruppdrag i Bioföreningen ta fart... Pust och stön...

Babsan sa...

Bydrama?? Tell me... :)

Carola sa...

jag mailar...