måndag 20 september 2010

Tragedy

Så har Sveriges invånare gått till val och som jag ser det är resultatet katastrofiskt. Vi har valt in ett extremistparti i vår styrande riksdag och då dessutom ett främlingsfientligt. Hur ska detta gå och hur kunde vi låta det hända när vi ser våra europiska grannar med sina likadana partier förbjuda religiösa symboler och när de till och med har börjat deportera människor? Kommer detta ske i Sverige också? Vem ska åka först, jag eller du? Tur att jag precis färgat håret blont, då kanska jag slipper tills utväxten syns i alla fall. Kanske jag hamnar på en lista redan när de läser denna bloggen och tack vare det kära FRA kan de fortsätta kolla upp allt jag gör. Inget är mitt eget längre, usch jag blir mörkrädd på rikigt!!!!

Dessutom undrar jag hur Sverige kan rösta på ytterligare sänkt skatt? Gör 400 kronor mer i plånboken i månaden att du klarar dig när du blir sjukskriven en hel månad eller längre? Missnöjet är ju redan alltför stort vilket valet visar, och att bara tänka på sig själv är inte svaret på frågan. Visst är det trevligt med mer pengar, men jag vill ju också ha en bra standard på det samhälle jag lever i och ett tryggt skydd om något skulle hända mig eller någon jag känner.

Nu vet du var jag står politiskt och för en gångs skull i mitt liv är jag helt öppen med detta.

Inga kommentarer: