tisdag 14 september 2010

Sömnlös i Skåne

Fast så farligt var det inte, har bara kommit in en fas där jag vaknar tidigt på morgonen så klockan 6 var jag uppe och nu är min brorsbarn så stora att de sover länge så jag fick nöja mig med hundarna som sällskap och svtplay.

Jag har nämligen tillbringat helgen i Skåne med mina brorsbarn och det har varit skoj, äntligen kommer min besatthet av TV-spel till nytta. För det regnade mycket i helgen så jag Max och Stina spelade mycket TV-spel, och kom ganska långt på Lego Batman. Utöver TV-spel detta shoppade vi en del, hade högläsning, spelade fisspelet och lekte allmänt och som ni hör var det en perfekt helg. Med på hemresan följde dessutom Malte som nu ska bo hos oss ett tag framöver, och jag kan rapportera att Buffy är mycket nöjd med att ha en kompis.

Igår skulle jag egentligen börjat mitt nya liv som motionär men eftersom vädret var helt underbart åkte jag upp på Kinnekulle och tog med hundarna på en långpromenad i solskenet, därefter fortsatte jag gå igenom mina gamla grejor inför flytten. Mina gamla kassettband var det som gällde igår, synd bara att jag inte hade tid att lyssna igenom alla.

När det gäller nybygget har det mesta av panelen kommit upp och det ser faktiskt ut som ett hus nu. Vi väntar just nu på takfyllarna och sedan kommer taket, tapeterna och golvet och sedan köket upp. Inte alltför långt kvar till inflyttning och jag har massor kvar att gå igenom, vilket gör att det känns som om det börjar brinna i knutarna. Men nu är mitt telefonabonnemang uppsagt så efter den 16/10 nås jag bara på mobilen. Numret kan ni...

Inga kommentarer: