söndag 19 september 2010

You´re the voice

Idag är det valdag och för mig betyder det jobb, eget frivilligt anmält till jobb. Jag röstade i veckan och är glad för det, men vet att eftersom jag förtidsröstade har jag fram till 20.00 på mig ikväll att ångra mig. Det kommer jag nog inte göra men för en med beslutsångest känns det skönt att ha möjligheten. Att jobba är dock ingen större börda utan väldigt trevligt, man träffar trevliga glada människor och även har chans att höra hur det är med gamla kompisar som kommer in för att göra sin demokratiska plikt.

Fast jag känner även att det har blivit lite mycket jobb med valet det sista, övertid varje dag och imorgon kommer en måndag när man jobbat en hel helg, uatn att vara ledig. Men jag har en tandläkarräkning som hägrar och hoppas kunna jobba ihop till den för att slippa spara in på något annat.

Veckan som kommer blir rolig, ska iväg till Göteborg på användarträff för vårt datasystem och bokmässa så klart och det betyder även att jag ska träffa kusin vitamin Eva, vilket var alldeles för länge sedan.

Så jag hoppas att alla som läser detta har eller kommer att rösta för det är viktigt och ni som ska göra det i centrumhuset får träffa mig...

Inga kommentarer: