tisdag 3 maj 2011

Celebration

Igår firade jag mina 10 år med fast jobb med att jobba hela arbetsdagen och sedan köra ca två timmar till på kvällen. Vi hade nämligen ett mycket trevligt författarbesök av Kristina Appelqvist som skrivit två utkomna deckare och en som är på väg. Jag gillar verkligen den delan av jobbet att höra hur en bok kommit till och i detta fallet gillade jag det extra mycket eftersom boken handlade om Skövde och Varnhem. Det gav en extra krydda åt handlingen tyckte jag.


Jag ska försöka komma åt och lägga ut någon bild på besöket på facebook, så ni som har Facebook gå in och bli vän med Götene kommunbibliotek, så får ni se hur det var.


Eftersom denna veckan kommer bli ett enda långt firande, så firar jag idag också. Jag har nämligen fått en ny bloggläsare, trevligt och du är så välkommen. Hoppas du kommer igång med din blogg igen snart så jag kan läsa din också.


Det andra att fira som händer i veckan är att min tjej Buffy fyller 9 år imorgon och på torsdag fyller min storebror Stefan år. Dessutom vet jag något mer spännande som händer den dagen!


Jag erkänner att maj är min tid och den är härlig. Fast ikväll ska jag stänga ut ljuset för då ska jag få persienner i min nya lägenhet. Vilket kan vara bra att ha.

Inga kommentarer: