fredag 27 maj 2011

Sista morgonen

Igår var en dag när jag inte långt ifrån nöjd med mitt mänskliga beteende för jag släppte fram min reptilhjärna och var elak mot någon. När adrenalinet lagt sig mådde jag dåligt och skämdes resten av dagen och trots att jag försökte vara extra trevlig mot alla hjälpte det ändå inte.

Imorse fick jag nog mitt straff för jag hade en fruktansvärd morgon. Buffy hittade en liten skadad fågel i skogen som låg och kämpade för sitt liv och som jag fick slå ihjäl för att minska lidandet. Jag ryser fortfarande och mår lätt illa när jag tänker på det. Jag som inte ens dödar flugor (bara små insekter som suger blod) fick göra detta mot en liten vacker fågel.

Det hjälper inte ens att det är fredag...

1 kommentar:

Bräck sa...

Jag hoppas det blev bättre. Låter ju inte ett dugg kul. och hoppas jag inte var ngn anledning till det hela! Puss