måndag 23 maj 2011

Tommy tycker om mig (New York New York part 2)


Så tänkte jag fortsätta lite med min underbara New York resa. Dagen efter hockeymatchen tog vi det lugnt, flanerade och letade Cupcakes efter en frukost på ett organiskt ställe. (Allt var väldigt organiskt på många ställen). Jag åt något som var så sött, gott och onyttigt att jag inte ens orkade äta upp.

Sedan laddade inför måndagen då vi hade ett stort uppdrag framför oss, det var dags att starta shoppingen. För på måndagen åt vi en rejäl frukost och gick till bussen som tog oss till Woodbury Common premium outlet med sina 220 butiker. Vi hann faktiskt med många innan de stängde kl 21 på kvällen. Vi startade med en sportbutik där Mathilda gjorde det första inköpet och efter en sväng på Banana repulic kom vi sedan till Gap där jag shoppade en stor kasse med mjuka härliga kläder.

Vi fortsatte dagen i en rasande takt och jag shoppade loss en nota på nästan 4000 kronor. Då fick jag en resväska från Samsonite (röd), två par Reeboks (Easytone och Runtone) (ca 300 kr/st) tre par jeans från Tommy Hilfiger (mitt nya favvomärke) (830 kr tillsammans). T-shirtar och en den klassiska "lilla svarta" hos Donna Karan. Toppar och t-shirtar i massor från olika ställen, alla märken möjliga fanns ju på denna underbara plats. När det gällde skor köpte jag förutom mina Reebooks även ett par svarta skinnstövletter som invigdes dagen efter och de var toppen. Calvin Klein och Levis var också affärer som vi trivdes bra i och gjorde många inköp. Likaså med Ann taylor och Converse. Ja, som ni hör så var det en ordentlig dag och jag kan inte räkna upp alla affärer som vi besökte men roligt var det och dyrt men samtidigt även jobbigt. Vi räknade på det dagen efter och vi hade en gåtid på 11 timmar den dagen... Dessutom var det nästan 30 grader och vissa av affärerna hade ingen AC...

Jag kanske inte behöver säga det men på tisdagen gjorde vi inte några större ansträngningar...
To be continued...

Inga kommentarer: