måndag 24 oktober 2011

If only

Om bara det inte var måndagsmorgon, vore trevligt. En ny vecka hägrar och fast man borde se alla möjligheter är det lättare så här på arla morgonkvisten att se alla problem och de känns så många och obestigliga innan allt kommit igång. Men jag vet ju att så snart jag är på jobbet så är allt som vanligt igen, jag ska skriva en lista på grejer som jag ska göra bara, så jag inte glömmer något under veckan.

Helgen som just varit var i alla fall mycket bra, jag tog det ganska lugnt men hade samtidigt en helg med mycket pyssel hemma i lägenheten, var även en snabbsväng på Ikea och köpte lite saker som behövdes. Hade även bokat hjälp med montering av diverse grejer och detta tog hela helgen. Mycket hyllor, t ex i en väggbokhylla i sovrummet, fixade mina stereor, köpte och fick upp extrahyllor på mina bokhyllor. Dessutom fixade jag med sortering, av papper, DVD-skivor, böcker och mycket annat. Kändes helt ok, jag är ju lite yrkesskadad som bibliotekarie och vill ha allt i ordning omkring mig. 

Gårdagen var den sociala delen av helgen, med först montering och sedan släktkalas hos brorsan, ett försenat födelsedagskalas och sedan fika och bio med bokklubben. Vi såg Niceville på Bio Göta Lejon eftersom vi läst boken och jag måste säga att jag gillade den filmen mycket, kan varmt rekommenderas och jag tänker föreslå att vi köper in den till biblioteket. Sedan var helgen slut efter att jag spelat lite wordfeud, hittade fler deltagare i bokklubben. livsfarligt att ens nämna det för folk, men samtidigt roligt tidsfördriv och ett sätt att hålla lite koll på folk. 

Inga kommentarer: