torsdag 20 oktober 2011

Strange dimensions

Idag är jag trött och jag har förmodligen bara mig själv att skylla, igår hade jag så himla trevligt med bokklubben, vi drack lite vin och fick ordentligt igång samtalet. Var hemma hos Lisa, som hade några mycket söta katter som charmade oss alla, vi åt gott och skrattade mycket. Men alltid efter en trevlig kväll blir jag ju så trött och ikväll ska jag jobba till 8 och träna klockan 9. Pust, dessutom är detta en dag med många möten och annat som kräver prestation av mig. Ikväll till exempel ska jag ha datakurs mellan klockan sex och åtta. Så håll tummarna att den går bra.

Helgen som gick var mycket mycket bra, på fredagen färgade jag mitt hår, det var den fabulösa frissan Stefan H och hans lika fabulösa assistent Kristin Kommerejihåghennesefternamn. Så nu är jag återigen mörkhårig men med knallröda slingor ( som i och för sig nu är mer rosa) denna gången och jag ÄLSKAR det, är så nöjd och ska nu ikväll eller i morgon färga i lite igen.

På lördagskvällen var jag ju tvungen att gå ut på lokal för att visa upp min nya hårfärg och det var trevligt, som vanligt till ingen överraskning var förfesten roligast, även om jag blir lite provocerad när människor deklamerar inför mig att de inte läser några böcker utan bara ser filmer för de är bättre. Men det är ju deras förlust...

På söndagen vilade jag innan det var dags att vara IT-stöd för den lokala konstföreningen och sedan hem igen och städa trädgården lite och sedan var det dags för konsert med Karin Starck. Den var mycket bra och både jag och min konsertkompis Stefan H köpte varsin signerad skiva. Så detta var en riktigt trevlig helg måste jag säga.

Veckan har varit OK, min mage vill inte ge sig och kriget är i full gång kan man lugnt säga, men hittills har jag vunnit slagen.

För ett tag sedan lovade jag bilder från Sci-fi mässan jag och Praktikant-Sandra var på i Göteborg och nu har jag fått lite bilder av henne och jag tänkte delge dem här och nu: (Nerd Alert!)

Sandras uppvärmning i bilen, tyvärr bromsade jag så hon spillde

Rattmuff på

Välkomnandet

Mycket roligt att se och shoppa fanns det

Julgransdekorationer

Figurer i massor

I´ll be back

Jag var i alla fall inte rädd

Sandra däremot ser inte så morsk ut

Gamla härliga V

En ringvålnad haffade Sandra men hon kämpade emot

Hajens första offer
Rockys motståndare

Roliga figurer

Kön till Robert Englund a k a Freddie Kreuger & Willy



BAZINGA!

Spindelmannen var där också

Chewbacca

2 kommentarer:

Stefan sa...

Oh. My. God. Nu när jag såg bilderna från SciFi-mässan blev jag sjukt avundsjuk!!! Jag vill också!!! :D

Carola sa...

Då måste du följa med nästa gång.