måndag 12 december 2011

Broken wings

Måndagsmorgon och otäcka upptäckter, kom till mitt kontor på skolan där jag jobbar på förmiddagarna och tyckte det drog lite kallt och det gjorde det för under helgen hade någon smashat rutan med en stor sten och det var glassplitter överallt. Mycket tråkigt och det var ju bara att ringa vaktmästaren och sätta igång att sopa. Folk är inte kloka, vad kostar inte detta skolan som redan har så fruktansvärt dåligt med pengar och som står inför stora besparingar nästa år. Löjligt och kallt för mig. Men för att hålla värmens städade jag, först glassplitter och sedan bland hyllorna och städningen bland hyllorna blev i alla fall jättebra och jag blev mycket nöjd.

På måndags eftermiddagen åkte jag och hämtade en författare som ska på besök på två skolor i kommunen och hade på så sätt chansen att prata med honom lite om han och hans författarskap. Intressant och ytterligare en trevlig jobbförmån.

Helgen har varit bra till och med mer än bra. I fredags var jag med bioföreningen på julbord på Lundsbrunns kurort och njöt av ett överföd av mat och godis. Orkade inte äta upp allt godis så det blev en del som fick följa med hem och som jag fortfarande inte lyckats äta upp. På lördagen var det jobb och sedan hade jag fullplanering på dagen tills jag skulle åka på fest i stan. Det var en mycket trevlig kväll, trots att jag fick åka hem tidigare till hundarna.

På söndag vaknade Buffy inte så väldigt tidigt som tur var utan lite sovmorgon fick jag och jag tog det sedan ganska lugnt hela dagen, städade lite inför kvällens symöte bara. Jag passade på och läste bra böcker och städade i min dator. Men på kvällen när jag skulle lägga mig fick jag någon slags konstig yrsel (försenad bakfylla, nej?) och fick sitta upp och sova den natten.

Inga kommentarer: