fredag 9 december 2011

Martyr

Äntligen fredag eller TGIF som man också kan säga. Hela helgen ligger framför mig och jag har en massa roligt planerat och även såklart den vila jag väntat på hela veckan. Men idag blir det stressigt med korta byten mellan jobb och julbord, imorgon är det jobb och fest som hägrar, tänkte även ta ett besök till vårt nya systembolag och se hur det har blivit.

Igår hade vi julfest på jobbet och det var trevligt även om det sög musten ur mig. Vi hade för andra året i rad musiktävling och med stolthet kan jag faktiskt säga att mitt lag det gröna vann ganska stort och mycket tack vare mig och mitt musikintresse. Att André som gjort tävlingen är från samma årskull som mig och växt upp under samma musikperiod hade säkert inget med detta att göra alls. En av frågorna svarade jag på innan låten ens hade spelats...

Men annars hade jag lite otur med med min Spotify imorse, skulle lyssna på musik på vägen till jobbet och höll på och tryckte och grejade innanför jackan för att inte mobilen skulle bli våt och helt plötsligt hade jag skickat en låt till en facebook-kompis. En som jag inte känner så väl det var lite pinsamt, måste jag säga. Låten var ju i och för sig bra, Depeche är alltid bäst men ändå...

Min idol Joss Whedon har förresten släppt trailern till sin skräckis Cabin in the woods och den var intressant kan man nog säga.
Nu är det snart dags för mig och Sandra praktikant som även är framröstad som dagens martyr här på jobbet att åka på julbord.

Inga kommentarer: