måndag 19 december 2011

Everything about you

Årets adventsljusstake, mums
Ingen bra dag idag, är bara sur och grinig, värsta PMS kunde man nog säga. På jobbet varnade jag mina arbetskamrater, men hoppas ändå att de gick ganska bra. Jag hatar att känna så och det stör mig något ofantligt hur dumma människor kan vara och hur egoistiska och hur dumma de tror vi andra (smart, kloka, snygga) är? Tror de inte vi fattar något? Men det gör vi och inte går vi och skvallrar för det.

Granhämtare, det blev dock inte denna granen.
Efter de lååånga hemska arbetsdagen var det dags för julklappshopping i stan. Det gick bättre än förväntat och jag träffade ju såå trevlig personal som förgyllde min dag. Efter detta tog jag ut alla hundarna (jag har tre just nu) på sina promenader och sedan var det faktureringsdags för bion. (Fritid vad är det?)



Skadegörelse på skolan, hur roligt kan det vara?
I övrigt var förra veckan bra och helgen var trevlig, jag var barnvakt åt mina brorsdöttrar och hämtade en gran i skogen, det var trevligt. Var hos Terre på lördagskvällen, vi pratade massor, åt gott och kollade på Så mycket bättre och även Footloose originalet. Trevligt.


På söndagskvällen var jag också social i stan hos Carro och Fredrik, mycket trevligt och gott med julgröt och saffranspannacotta.

2 kommentarer:

Marie sa...

Den adventsljusstaken är jag väldigt tveksam till om vi skulle kunnat ha här...

Carola sa...

Tro det eller ej, men den ser fortfarande ut likadan, bara några få har försvunnit.