torsdag 22 december 2011

Get the balance right

Det är viktigt med balans i livet insåg jag efter min söndag och måndag som nyss gick och som jag till sist förstod var ett resultat av hormoner i obalans. Men som tur är finns det ju hjälp för sådant, jag fick tipset av mina kusiner som visste vad jag gick igenom och vips mådde jag mycket bättre och ångrar nu mina starka ord här på bloggen, men låter dem stå kvar som en läxa för mig själv.

Att jag hade en underbart social tisdag gjorde kanske också saken mycket bättre, var ute med IT-gruppen på lunchen och åt och efter jobbet fikade jag med underbara Linnea och vi pratade ordentligt ur oss alltid som inte kändes bra just nu. Efter den fikan åkte jag med praktikant-Sandra och Kissen (bloggnamn kan man tro men nej, de kallas så) till Helena-Lena på jobbet som bjudit hem oss. Dock var det mycket lök i maten och lika trevligt som vi hade på kvällen lika otrevlig var min natt och morgon efter. Jag kan nu också lägga till gräslök till den absolut förbjudna-listan, där purjolöken tronar. Jag tänker i alla fall rubricera kvällen som ett trevligt mordförsök.

Igår kom jag på att man kanske skulle skicka lite julkort och satte igång att försöka få ordning på hundarna för årets fina julkort, men eftersom bara Malte är lydig och ligger still, blev det ett mycket suddigt kort som jag blurrade till lite till för säkerhets skull, men ni som får det får gissa vad som är vad och vem som är vem. Vill ni som inte får det se kortet, ge en kommentar... Jag hoppas förresten ni som ska få det får det innan jul, det är ju också en intressant aspekt på årets julkort.

Kan dessutom rapportera att jag fått min första julklapp, en härlig(inte) förkylning, som än så länge består av ont i halsen och huvudvärk och lite lätt feber. Nice va? Ska åka till jobbet och säga att jag jobbar hemifrån idag för att inte smitta mina kära kollegor.

1 kommentar:

Sara sa...

Skönt att d känns bättre! God Jul på dig Carola!