torsdag 24 maj 2007

Inlämningsuppgift



Hejsan,

sitter nu och sliter mitt hår igen. Har ytterligare en inlämningsuppgift som ska vara inne i morgon och vi kan ju alla inse att den kommer inte komma in imorgon eftersom jag inte skrivit ett ord än så länge. Har massa anteckningar i ett block men inget sammanställt än och ska nu försöka få ner det i datorn på ett hederligt worddokument på tre sidor som just nu känns oöverstigliga (ett favoritord just nu).

Har just dessutom landat efter att ha varit i Skåne och varit barnvakt åt gulletrollen där. Max var helt gudomlig och lilla Stina var tyvärr sjuk och kanske lite missnöjd med att hennes mamma inte fanns i synhåll. Vädret i Skåne var fint och min näsa blev röd.

Sedan sist har jag även haft en riktig pärs med min mage, var sängliggande förra torsdagen och hela fredagen. Allt efter purjolök på fel tillfälle och kanske lite stress också. Helgen var jag delvis barnvakt åt mina andra brorsbarn och deras val av lekplats var klassisk, den stora vattenpölen utanför mitt sovrumsfönster. Lördagskvällen genomförde jag ett besök hos Sara, vi tog det lugnt eftersom min mage bråkade men trevligt var det, mycket bra musik och roliga bloggar.

Nu till helgen ska min inlämningsuppgift in först och främst, men ska också hinna med besöka goda vänner på lördagskvällen och titta på deras nya altan och på söndag se lilla Vera för första gången. Gräsmattan måste klippas också...

Inga kommentarer: