torsdag 6 mars 2008

Glad idag

Vilken underbar dag det är idag, solen skiner, jag har sovit gott inatt och hade sovmorgon idag. Kan en dag börja bättre? Hoppas att resten av dagen följer med i temat. Är på jobbet med en fulltecknad kalender och vet att dagen bara kommer att rusa iväg. Ett bevis på mitt glada humör är att nyss så raderade jag ett viktigt worddokument och ändå är jag fortfarande helt nöjd. Undrar egentligen vad de lagt i soyamjölken jag tog till gröten i morse??? Ska alltid äta den om man mår så här.

Ska snart iväg till Hällekis och bokprata, första gången för denna klassen, det är alltid lite nervöst tycker jag. Fast samtidigt älskar jag ju att bokprata och utan det skulle mitt jobb vara lite mindre roligt.

Just nu sker en sms-konversation angående påskfesten, det planeras snacks och bål. Bartendern är ju redan fixad. Kommer bli en toppenfest, påsk är alltid skoj att fira. Att jag sedan fyller år i påsk i år hoppas jag att ingen glömmer av. Ett skäl till att fira som jag ser det. Blurry fyller år veckan efter så vi firar dubbelt iår.

Ikväll blir det årsmöte, imorgon videokväll och långpromenad med B och på lördag tjejfest. Måste även städa min källare eftersom jag lovat bort min matkällare till vissa utvandrare.

igår gick jag hela dagen och funderade om jag skulle skicka grattissms till en mycket trevlig person som fyllde år, men jag fegade ut som vanligt. Varför är man så feg??? Idag har jag istället sökt ett annat födelsedagsbarn men han är på dagis än så länge. Min brorson Max fyller 4 år idag, Hurra, Hurra, Hurra.

För att sprida min lyckokänsla vidare visar jag ett klipp från Empire Records , mycket bra låt och en mycket bra film:
.

Önskar att alla hade en bra dag.

Inga kommentarer: