lördag 8 mars 2008

Tjejer, tjejer, tjejer

Så var det då Internationella Kvinnodagen idag och jag har inte firat än utan ska göra det ikväll med en rejäl tjejfest ho Mia. Vin och snacks och en massa roligt babbel blir det nog.

Annars har jag jobbat idag och städat min källare. Hmm snarare flyttat runt allt bråte och önskat återvinningen varit öppen så jag kunde kört allt skräp med en gång. halva källaren är full med skräp som ska slängas men matkällaren är i alla fall tömd och redo att flyttas in i. Dock är den inte dammsugen eftersom dammsugarpåsen blev full och när jag skulle sätta i en ny var de slut och på ICA hade de inga till min dammsugare längre. Skoj, men jag får väl sopa det mesta och ta min lilla tömbara dammsugare till det sista. Fick i alla fall bort de flesta äckliga spndelväven. Lyssnade på ett gammalt kassettband från schlagerfestivalen -86. Ett mycket bra schlagerår.

Här är två mindre kända exempel:

och denna klassiker med Jan Guillou:


Denna festivalen var mycket rolig för då presenterades alla låter i musikvideor.

1 kommentar:

Anonym sa...

1986 var som du skrev ett mycket bra schlagerår. Har såklart också kassettbandet och nästan alla singlarna. Faktiskt inte en enda dålig låt. Irriterande nog vann den 'minst bra' av alla låtarna (Lasse Holm) istället för någon av de bästa (Lena, Style, Sound Of Muisc). Karins Risbergs "Stopp Stopp Stanna" är rysligt bra kitsch! Melodifestivalen var helt klart bäst mellan 85 och 92. 99 Var också ett bra år, faktiskt.