tisdag 11 mars 2008

Kärringar

Eftersom jag döpte förra inlägget till tjejerx3 blir dagens titel lätt Kärringar, speciellt med tanke på att jag ska på "Kärringmöte" ikväll. Det är några damer och tjejer som träffas äter gott och skrattar väldigt mycket.

Annars är det tisdag och trots mitt hat mot måndagsmornar är kanske tisdagen värre. Hade en diskussion om detta i söndags och tanken stannade kvar trots att jag trodde jag kommit över min aversion mot tisdagar. Så var tyvärr inte fallet och jag längtar mer än någonsin till fredag då jag har semester.

Posistiva saker att ta upp är att Eric Gadd äntligen sjunger på svenska igen och att han återgått till sin bästa stil någonsin. Något som livar upp min vår. Sedan kommer det många trevliga fester under våren, det är först och främst påsk, sedan 40-årskalas helgen efter. I maj blir det Nick Cave och sedan en trettioårsfest. I juni är det Iron Maiden att se fram emot. Kommer bli en toppenvår, känner jag.

Kanske ska nämna något om den trevliga helgen som gick, var ju på en mycket trevlig tjejfest hos den perfekta värdinnan Mia. Vi tjejer pratade och kollade på Melodifestivalen, där vi kunde skratta gott åt Carola som inget fattar. Tror hon verkligen att hon är så viktig att folk röstar på Nordman för att slippa henne??? Fast det gjorde vi ju, hihi. Men ärligt talat var hennes låt helt kass och det var nog mest därför hon åkte ur.

Efter tjejefesten drog vi till Stadt där jag pratade med alla även om de inte ville lyssna, sådant blir det ibland. Jag tycker ju mycket om att prata, det vet alla som känner mig. Fast det var ju synd om de som inte känner mig.

På söndagen var jag trött och lite sliten men städade (utan dammsugarpåsar) och bakade en misslyckad (men god) vegankladdkaka. Sedan kom besök från Vårgårda och trots att det bara var jag som festat kvällen innan var vi alla lika trötta. Men trevligt var det i alla fall.

Dagens youtube är så klart nygamla Gadd:


Det viktigaste att komma ihåg idag är att det bara är 10 dagar kvar tills jag fyller år.

Inga kommentarer: