torsdag 20 mars 2008

GLAD PÅSK!

Nu är det påsk och snön ligger ganska djup. Vilket faktiskt är ganska vanligt och eftersom påsken är extra tidigt iår borde inte folk vara så chockade som de tydligen är. Men jag har koll, speciellt eftersom jag fyller år imorgon och det är verkligen inget ovanligt med snö på min födelsedag. Men solen är också framme så det ser ut att vara underbart väder ute. Härligt, verkligen. Detta är första gången sedan år 1818 som påsken är så här tidigt och det kommer inte ske förrän år 2235, tydligen.

Under påskhelgen ska jag besöka IKEA om vädret tillåter, fira min födelsedag, vila, skriva uppsats, städa, plantera om blommor och annat smått och gott. Har jag tur kanske intresset faller på och jag kan putsa mina fönster.

På lördag går i alla fall den stora påskfesten hos Blurry av stapeln och som ni alla vet fyller jag ju år imorgon långfredag och presenter mottages gärna som alla vet. Nytt för denna fest är att jag ska ge mig ut och festa i glasögon, eftersom mina ögon håller på och krånglar och jag vågar inte utmana ödet och ta på mig linser. Har tänkt att matcha glasögonen med bibliotekarieknut i nacken så får vi se om den stilen funkar, ska bli intressant.

Min nya mobil har kommit och verkar vara bra, dock så är den ju inte rosa tyvärr men fin ändå.

Dagens låt är tillägnad mig själv: (jag kommer vara så ego i helgen)
'
Tur jag inte ha balkong!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken kul version av 'Harper Valley PTA'! Vem är det som har gjort den?

Carola sa...

Som jag redan sagt till dig på påskafton är det Hootenanny singers som gör denna fina låt.