torsdag 24 januari 2008

En månad sedan jul

Så har det redan gått en månad sedan jul och nu äntligen har man återhämtat sig. Jag har t o m hunnit med att göra sönder en julklapp. Som jag nu saknar mycket, hoppas kunna byta den. Idag är jag trött, natten var orolig av drömmar, kyla och annat som kan störa en på natten. Men inatt tror jag att mina drömmar ville säga mig något, har dock inte kommit på vad än bara.

Snart har hela januari gått och det är dags att planera in våren, det finns så mycket man ska hinna med under våren. t ex har jag lovat besöka Norge och äntligen få se Oslo och ett besök i vår egen huvudstad vill jag också göra och hälsa på en god vän. Dessutom hoppas jag besöka Göteborg och kusin någon gång också.

Idag är en lång arbetsdag för jag har kvällspasset, men jag har ju också massor att göra så jag får nog tiden att gå. Helgen är inplanerad med tjejfest på fredag kväll och på lördagen får jag främmande så då ska jag ha städat igenom hela lägenheten ordentligt.

Musiken som går i mina hörlurar just nu är Marias kyrka med Peter Lemarc. Han sjunger om en plats där jag firat en mycket trevlig midsommar en gång. Nästan som en pripps blå-reklam kändes den kvällen som och alla minnen kommer tillbaka när jag lyssnar på hans underbara röst. Att han dessutom är lika nostalgiskt som mig gör inte saken sämre.

Inga kommentarer: