tisdag 29 januari 2008

Livet på en liten ort

Ibland blir man verkligen påmind att man bor på en liten ort där man är mer känd än vad man tror. Igår ringde jag ett jobbrelaterat samtal till en dam, när vi diskuterat en stund kom vi överens om att hon skulle ringa mig och rapportera en sak. När jag lämnade mitt namn sade hon:

-Är det Calola? Kompis med Jejjy? (till saken hör att jag inte kunde säga R när jag var liten)

Lite överraskad svarade jag att det var nog jag. Då förklarade damen att hon var ledare för mig när jag var liten på barntimmarna vi gick på jag och min kompis Jerry. Hon måste antingen ha världens bästa minne eller så gjorde jag och Jerry stor succé på dessa barntimmar. Hmmm, själv kommer jag inte riktigt ihåg, det måste ju snart vara 30 år sedan eller så.

Inga kommentarer: