onsdag 20 juni 2007

Hildas lillebror



Får idag passa på och välkomna Hildas lillebror som kom till världen i natt kl. 3.09 och han var 53 cm kort och 3620g lätt (enligt sms:et) som kom förut idag. Härligt, fast jag visste att det var på G för jag försökte ringa familjen igår precis när de var redo för avfärd till BB. Alla mår bra och så hoppas jag det fortsätter. Får ta en sväng till Floda snart alltså och se underverket.
Annars är det härligt väder även om det är vaaarmt här på jobbet, det går åt mycket vatten och barfota är ett måste. (Trots att det strider mot våra klädregler.) Men det kan inte hjälpas.

I övrigt kollade jag nyss på andra bloggar och såg att min gamla klasskompis Carl ska gifta sig, ett stort grattis till honom och hans blivande brud.
Det är en härlig tid på året nu och kvällarna är långa och härliga. Har tagit långa promenader med hundarna på kvällarna så att de somnar gott sedan. Vet inte hur Buffy ska klara sig sedan när Malte åker hem till Skåne igen, hon kommer att bli jättedeppig. Vi får gå och hälsa på Laban lite mer kanske, Buffys allra bästa kompis i hela världen. (Hennes egna ord:-))

Kan rekommendera en ny TV-serie som jag börjat följa; Heroes. Min vän Jonas rekommenderade den och jag vidarbefodrar detta för den är väldigt spännande. Känns bra att jag hittat den nu när jag kollat klart på Dark Angel, som bara gick i två säsonger.


Annars har jag fått ett nytt lass med böcker att läsa, både Amanda Quick och Janet Evanovich, två av mina favoritförfattare. Ser ut att bli en bra lässommar då även nya Harry Potter kommer

i juli.

Tyvärr är den sista i serien och jag saknar Harry redan. Har ett lass bra barn- och ungdomsböcker bredvid mig på mitt skrivbord som ska läsas under sommaren. Ser fram emot detta, ligga i hammocken och läsa, underbart. Hoppas att de kan trösta mig när jag sörjer Harry.




En bra bok kan nog vara bland det bästa som finns.




Inga kommentarer: