tisdag 5 juni 2007

Leva i nuet

Hejsan,

idag ska jag verkligen försöka leva i nuet, något som jag kan tycka är väldigt svårt, efter en artikel i tidningen iform fick jag tips om detta, att inte alltid se vad som komma skall utan uppskatta vad som händer nu.
Mycket svårt eftersom mina tankar nästan alltid är inställda på "snart" och "då kommer jag...", men så kan man ju egentligen inte leva.
Man lever ju nu och här.
Visst kan det vara bra med planering, men det kanske ska ske med måtta. Man är nog inte lyckligare nästa dag även om man tror att man kommer att bli det.
En gång lyssnade jag otroligt mycket på en låt av Christer Sandelin som hetter Jag lever nu trots det följer jag inte hans råd alls längre. Men ska försöka idag att bara njuta av stunden och nuet...
Dessutom mår min mage bättre nu och då är det enklare att njuta av stunden:-)
GLAD sommar på er allihop...

Inga kommentarer: