tisdag 5 juni 2007

Skalbagge

Hej allihop som läser min lilla blogg,

idag har jag börjat med skalbagge, alltså cykelhjälm. Jag är inte snygg men säker, känner mig fruktansvärt ful och mesig med den på. Jag fattar inte varför egentligen men känslan finns där. Hoppas att det blir lag på cykelhjälm snart så att alla kommer att ha det. Jag får väl skicka in något om detta till riksdagen antar jag.

Helgen var i alla fall helt underbar med bra väder, god mat och trevligt sällskap. Nu har större delar av sällskapet åkt vidare men kvar är de fyrbenta gästerna och natten tillbringades med Malte och Lotta (ska försöka visa kort snart). Buffy fick vara hos "mormor", lite sur blev hon nog men det får hon ta.

Idag är det Bo-dagen och det betyder att alla mina närmaste manliga släktingar har namnsdag, vet inte vem jag ska börja gratta, men jag har ju dagen på mig. Idag är det dag före röd dag och det betyder att jag slutar tidigt, klockan ett tänker jag "stänga butiken" och traska hemåt, eller rättare sagt cykla med hjälm:-)

Resten av dagen tänkte jag tillbringa ute med vovvarna i solen, underbart!!!
Ha en bra nationaldag allihop!

Inga kommentarer: