måndag 5 november 2007

Helgen gick och kommer aldrig åter

Så var det måndag morgon igen och en tung sådan. Jag var helledig i tre dagar och det har varit väldigt skönt. Gjort lite av varje och som vanligt mycket lite av uppsatsarbete.

I fredags tog jag en lugn dag med läsning och på kvällen var det bowling i Götene med goda vänner. Det blev en sen kväll med god mat, minnen och en hel del skratt. Min bowling gick ganska bra, någon strike blev det, faktiskt.

På lördag var jag trött efter fredagens bravader men lyckades ändå plocka ur möblerna ur vardagsrummet eftersom det ska tapetseras om. På kvällen var jag i Skara och träffade vänner, en mycket trevlig kväll. Vera var med och var sååå söt i badet.

Igår, söndag läste jag och tittade och hittade tapeter till vardagsrummet och hallen. Så nu ska jag mäta rummen och sedan är det bara att sätta igång. Söndagens eftermiddag tillbringades först med att köra vilse ett par gånger innan jag träffade ytterligare en god vän och kollade på hennes renovering. Ett klart tema för helgen. Det var mycket mysigt och jag var imponerad av hennes händighet. Buffy var med och levde bus innan hon somnade på köksgolvet.

Inga kommentarer: