tisdag 20 november 2007

Målningen klar i alla fall.

Så var målningen av mitt vardagsrum avklarad i alla fall. Höll på hela kvällen igår och känner mig helt mörbultad idag. Så nu hoppas jag kunna börja med själva tapetseringen idag och lyckas jag med det så kanske allt är klart tills det att Skånebesöket kommer på lördag. Hunddelen av besökarna, Malte och Lotta kommer redan på onsdag och Buffy längtar redan. Som tur är tror jag att varken Malte eller Lotta bryr sig om hur mitt vardagsrum ser ut, så länge de får ligga i sängen är de nöjda.

För alla som vill njuta av bra deckare i höstmörkret kan jag rekommendera Magnus Nordin, hans kriver för ungdomar men det spelar ingen roll, det är bra deckare ändå. Läste igår kväll Prinsessan och mördaren igen och blev nästan överraskad av vem mördaren var igen. Läste också världens hemskaste bok igår; Sagan om den lilla farbrorn av Barbro Lindgren. Så hemsk men den har ett lyckligt slut som tur är.

Igår i tidningen såg jag en recension på Peter Lemarc och det verkade mycket lovande tyckte jag. Han fick många höga betyg och låtlistan såg helt perfekt ut. Ska bli en rolig start på advent att bo på hotell och se honom live. Jag har väntat i många år.

Inga kommentarer: