måndag 27 oktober 2008

Hjärnsläpp

Nu är min hjärna helt slut efter att ha firat Nalledagen på biblioteket. Vi har räknat på att ca 130 barn har varit och fikat nallefika, letat nallar, lyssnat på nallesaga och haft det allmänt trevligt på biblioteket hoppas jag. Men det tar på krafterna även om vi var två i år som hade hand om det. Det var jag och min kollega Lina som ordnade kalaset och jag måste säga att än så länge känns det bra förutom att jag är trött.

Festen i lördags var av det trevligare slaget och jag trivdes som fisken i vattnet, fast som vanligt pratade jag nog för mycket. Träffade både nya vänner och gamla sedan urminnes tider vilket var skoj. Jag är dock inte säker på att alla hade lika skoj som jag , spciellt inte när jag och Stefan drog lossen duett med shakin´Fredrik och hans Susann. Min sångröst är ju endast anpassad för sång i en väl isolerad dusch. Ni stackare som behövde lyssna...

Igår var det söndag efter fest vilken var som den brukar, trött och med mycket vilande. Kollade lite på TV, tog promenader med Buffy. Åt söndagsmiddag med mina brorsdöttrar och min bror. jag grejade lite med uppsatsen, tyvärr med betoning på lite, men det ska bli bättring på detta. Men inte ikväll för jag och B ska iväg och förbereda programmet för fotoklubben nästa vecka.

Imorgon har vi smyckeskurs på biblioteket så nu är det verkligen fullt upp, men det är samtidigt väldigt roligt.

2 kommentarer:

Marie sa...

Jag önskar att jag varit där, på nalledagen, men ännu mer när du sjöng Susann Susann, vi ska va rädda om varann... säkert obetalbart och inget att be om ursäkt för. Kan du göra en repris i Helsingfors? Kram

Carola sa...

Är du riktigt säker? Du vet ju om någon hur jag låter, men låten är bra i alla fall.