tisdag 21 oktober 2008

Jag och Bruce

Vad mycket man kan hitta på när man borde göra annat som t ex skriva uppsats. Jag vet förra året när jag precis satt igång med uppsatsen, började jag tapetsera om mitt TV-rum, en klassisk grej enligt kompisar. Igår satt jag verkligen vid datorn men gjorde allt annat än vad som jag borde gjort (lite fick jag gjort), jag pratade med allt möjligt folk på msn som jag aldrig brukar prata med. Men trevligt var det i alla fall och jag hittade massor trevligt och otrevligt på Internet.

Men kom också på mycket olämpligt eftersom jag renskrev intervjuer igår att det finns så mycket bra musik och lyssnade lite för mycket på Tom Petty, Bruce och Danko Jones. Bruce fick följa mig ända till sängen med sin härliga I´m on fire. Då sussar man gott!

Igår fick jag veta att flera av mina favoritböcker hade filmats och att den ena har Sverigepremiär den 21/11 och handlar naturligtvis om vampyrer! Min jobbarkompis frågade klagande vad det var med mig och vampyrer, tydligen är jag vampyrtokig, men inte lika tokig som vissa av mina låntagare kan jag säga!!!

Den andra sökte jag på kvällen och hittade den till sist och hoppas kunna få tag i den tills helgen, det är verkligen en av de bästa böckerna jag någonsin läst.

Apropå bra böcker så läste jag en überbra ungdomsbok i helgen: Okänd identitet av Meg Cabot. Sådana böcker förvandlar mig alltid till en bokslukare och jag njöt i fulla drag. Tyvärr var det sista delen i en mycket bra bokserie, att alltid de tar slut? Inte bra för mig som lider av separationsångest...

Helgen planeras och vissa besked inväntas innan något beslutas men det ser ut att bli en mycket bra helg. Trots att det är dags för mig att kratta upp alla löv!

2 kommentarer:

Marie sa...

Ja, det är fantastiskt vad kreativ man blir när man borde göra något annat! Toaletten är aldrig så välstädad som när man har inlämning...

Carola sa...

Samma med alla jäkla löv som äntligen trillat från träden, kommer nog ägna mig mycket åt dem i helgen.