torsdag 11 december 2008

Bok på film

Förutom att den underbara boken Om jag kunde drömma eller Twilight som originalet heter gör succé på bio har även en annan av mina favoritböcker som jag gärna bokpratar om kommit ut på bio nu. Den heter Die Welle och bygger på en verklig händelse och är bland det otäckaste jag läst i bokväg. Den svenska varianten heter Vågen och jag hoppas att en nyutgåva av boken kommer i samband med filmen. För boken är svår att få tag i och mina bokpratsexemplar har en förmåga att försvinna.



Dags att gå på bio igen alltså. Jag hoppas att vi får den till Göta lejon till våren och Twilight. Måste erkänna att film är bäst på bio!

3 kommentarer:

Marie sa...

Och jag såg att Johan Theorin gästade Kärra bibliotek imorgon. Synd att det är lussekvällen och att jag inte börjat jobba än. Men jag kanske ändå blandat ihop alltihop? Är det inte han som skrivit twilight? Och heter han verkligen så i förnamn? Och hur många fläckar på kostymen har han;)

Carola sa...

Han har skrivit två mycket bra böcker men inte Twilight, synd att du missar honom, jag hade gärna lyssnat. Fläckarna vet jag inget om men tror att det är 52 st.

Ses vi något i jul allihop?

Marie sa...

Samma som antalet kort i en kortlek, då...känns som något att fundera vidare på! Jag ska träffa Karin en snabbis den 22:e, kan du då? Annars kan vi väl försöka ses i mellandagarna?